Kurset er skreddersydd for ledere eller fremtidige ledere i næringslivet. Kurset gir deg grunnlag for å forstå og utføre nødvendig endringstiltak i dagens digitale- og svært skiftende markeder. Endringstiltakene knyttes til de menneskelige aspektene i en organisasjon og teknologisk og digital, samt formell organisering og struktur.
Praktisk informasjon
Søknadsperiode: søk opptak fra 1. mars – løpende opptak, det stenges for opptak når kurset er fulltegnet.
Kursets varighet: 1/2 år deltid
Studiepoeng: 10
Kurspris: 18 000,- I tillegg til kursprisen må du betale lovpålagt semesteravgift til studentsamskipnaden og utgifter til pensumlitteratur.
Kurset inngår som et obligatorisk emne i studiet MBA – Executive Master of Business Administration.
Kurset er inndelt i tre moduler:
1. Arbeidsprosesser, teknologi og digitalisering i et lederskapsperspektiv
2. Organisasjonspsykologi og ledelsesfilosofier
3. Innovasjon og organisatorisk læring
Tidspunkt for samlingene høsten 2018
1. samling: 2 dager i september
2. samling: 2 dager i oktober
3. samling: 2 dager i november
Tre samlinger a to dager, med forelesninger, case og gruppediskusjoner/gruppearbeid. Nettstøttet undervisning (Canvas). Obligatorisk innlevering av gruppeoppgave mellom samlingene.
Undervisningsspråk: norsk og engelsk.
Eksamensform: Hjemmeeksamen (individuelt eller gruppe inntil 3 studenter). Innlevering i desember.
Fagansvarlig: Associate Professor og instituttleder Bjørn-Tore Flåten ved institutt for strategi og ledelse. Gjesteforelesere.
MERK: Tilbudet er under utvikling, og det tas derfor forbehold om mindre justeringer før oppstart. Endelig studieplan publiseres våren 2018.
Ytterligere informasjon om kursopplegg og opptakskrav finner du her.