27
Apr

27 April | 08:30 - 14:00 | Kristiansand | Open for all

Hvordan bruke plattformene og informasjonen du allerede har for å fortelle en historie som styrker bedriftens merkevare og bygger trofaste kunder?

Covid-19: Alle GCE NODEs arrangementer blir arrangert i henhold til nasjonale og lokale retningslinjer for smittevern. Arrangementer kan bli kansellert eller utsatt på kort varsel når oppdaterte retningslinjer og restriksjoner fra helsemyndighetene tilsier det.

Først når du kjenner målgruppen, kan du skape innhold av verdi – som tar utgangspunkt i det målgruppen vil se, og ikke kun det du ønsker å vise. Slik gjør du deg fortjent til målgruppens oppmerksomhet.

Da bygger du tillit hos kunden, samtidig som du spiller på lag med plattformene du bruker. Når nettsiden din tilbyr en god brukeropplevelse, gjør den seg også fortjent til bedre plasseringer hos søkemotorene. På samme måte vil relevant innhold fange målgruppens oppmerksomhet og belønnes av algoritmene i sosiale medier.

I dette kurset vil vi se på inbound marketing – hvordan du kan bruke de tilgangene du har for å fortelle historien deres på en måte som styrker merkevaren, og motiverer kundene til å bli trofaste ambassadører.

Vi starter med den avgjørende innsiktsfasen. Deretter tar vi med oss funnene videre inn i prosessen med å skape strategisk og kreativt innhold som kundene faktisk vil ha. Vi avslutter med å annonsere mot målgruppen for å vinne nye kunder, og for å nå eller beholde ønsket markedsposisjon. På veien vil vi gi konkrete tips og idéer som kan komme til nytte i arbeidet med markedsføringen for din bedrift.

Stikkord for dette kurset er: innhold, kundereise, strategi, målgruppe, personas, nettside, kanalvalg, SEO, PPC, sosiale medier, organisk, storytelling, nyhetsbrev, video, foto, og tekst.

Arrangører: Maritimt Forum Sør i samarbeid med GCE NODE.

Kursholder:
Alette Sørensen, digital markedsfører, APTUM, kommunikasjons- og digitalbyrå

Sted: Thon Hotel Kristiansand, Markensgate 39, 4612 Kristiansand